سایپا در خکاوه چه برنامه ای دارد ؟
تحلیل بورس
تحلیل بورس ایران

نماد سایپا دیزل در 3ماه گذشته تنها توانسته به بازدهی 20درصدی دست یابد که در مقایسه با سایر خودرو ساز ها کمترین میزان بازدهی را بخود اختصاص داده است.

از اواخر دی ماه ارزش سهام شرکت سایپا دیزل روند نزولی را تجربه می نماید البته در این مدت هم وضعیت بازار سرمایه بگونه ای بود که این روند طبیعی قلمداد می شود اما نکته ای که این روز ها ذهن فعالان بازار سرمایه را بخود مشغول ساخته عرضه های ممتد سایپا در این نماد که تا پیش از آن به عنوان سهامدار عمده "خکاوه"شناخته می شد، می باشد و جالب اینکه حقیقی ها جای سهامدار عمده را گرفته اند .

به گزارش بورس نیوز، این شرکت برای سال جاری 866ریال زیان پیش بینی نموه که در آخرین گزارش که مربوط به عملکرد 6ماه می شود میزان پوشش زیان خود را 68درصد اعلام کرده است که از همین منظر می توان دریافت که شرکت در وضعیت خوبی قرار ندارد.

البته سایر خودرویی ها نیز تقریبا همین شرایط را تجربه می نمایند اما نکته ای که وضعیت را درباره این نماد جالبتر از بقیه نمایش می دهد خروج تدریجی سایپا ( قبل از ثبت افزایش سرمایه )از ترکیب سهامداری این شرکت می باشدکه بیشتر به نفع سایپا بوده چون احتمالا در صورتهای مالی تلفیقی دیگر خبری از زیان هرساله خکاوه  نیست اما معلوم نیست قرار است چه کسی این شرکت را مدیریت کند  .

گفتنی است در روزهای گذشته حجم عرضه در این نماد افزایش یافته که با توجه به عدم انجام معامله بلوکی می توان دریافت که سایپا به گونه ای در حال عرضه سهام تحت مالکیت خود در این شرکت است و با توجه به ترکیب خریداران در این نماد طی روز های گذشته که عمدتا نیزاز حقیقی ها تشکیل شده اند برنامه آتی خکاوه مشخص نیست .

خاطر نشان می شود معمولا این نوع واگذاری ها در غالب معاملات عمده انجام می پذیرفت که در این شرایط نهاد های نظارتی نیز طبق قانون می توانستند نظارت بر صلاحیت خریدار داشته باشند اما همانطور که گفته شد معامله عمده یا بلوکی در این نماد صورت نگرفته است .

صحرایی : سرمایه گذاران دقت کنند !

برای روشن تر شدن موضوع ابتدا به سراغ علی صحرایی مقام ناظر بازار رفتیم وی در گفتگوی کوتاه به خبرنگار بورس نیوز گفت :در حال حاضر شرکت سایپا برای پرداخت بدهی های خود سهام برخی از شرکتهای خود را بصورت توافقی واگذار می نماید اما در خصوص این نماد اطلاع چندانی در دسترس نیست وی به سهامداران حقیقی نیز توصیه کرد با توجه به اینکه طبق قانون نمی توان نظارت خاصی بر این نوع معاملات داشت با دقت معامله  نمایند.

مدیر ارتباطات خکاوه : مشکلی نیست ، ولوو بازمی گردد

اما با توجه به اظهارات این مقام ناظر در گام بعدی به سراغ حیدری مدیر ارتباطات شرکت سایپا دیزل رفتیم. حیدری در این گفتگو به خبرنگار بورس نیوز گفت:درخصوص مسئله مورد نظر مدیران سایپا باید پاسخگو باشند اما در خصوص وضعیت شرکت باید گفت نگرانی جدی وجود ندارد و حتی با کاهش سطح تحریمها بخصوص در صنعت خودرو و با تعاملی که با شرکت ولوو انجام داده ایم بزودی شاهد بازگشت ولوو پس از سی سال به جاد های شرکت از طریق سایپا دیزل خواهیم بود که این موضوع می تواند شرایط مطلوبی را برای شرکت رقم زند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 261
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 263
بازدید ماه : 814
بازدید کل : 11700
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1